Varför bloggar jag?

Jag vill dela med mig av saker jag upplever, finner och tycker om. Saker jag vill bevara. De saker jag skulle vilja plocka fram om några år igen och läsa igenom.
   Jag är så rädd att det ska börja brinna i mitt hus. Att allt jag igenom åren samlat på mig, försvinner. Försvinner bort till en plats där jag inte kan nå dem. Det tycker jag är...sorgligt, om det skulle hända. Så när jag ändå har chansen, så delar jag med mig av allt jag samlat på mig, det som jag tycker är värt att spara. Så allt jag kan hoppas på är att ni också tycker det är något att ta del av, kanske spara någonstans ? Men det är inte allt. Med mina texter så vill jag förbättra mig. Jag vill vara säker på dem. Att de är det bästa jag kunde får ut just då. Just i det ögonblicket. Men som alla andra så vet jag att det alltid går att göra bättre ifrån sig, men jag vill inte vara en perfektionist. Jag vet att jag kan vara det ibland. Visst vill jag att mina texter ska vara bra, men jag vill kunna säga till mig själv ”Det här är bra, du vet att du kan bättre, men du kan inte sitta här hela kvällen för att göra den bättre än vad den redan är. Då får kämpa lite mer nästa gång istället.” Jag vill inte slösa bort annan tid över att vara frustrerad över att den texten inte blev den bästa. Jag vill känna mig nöjd över den istället.

När det gäller fotografierna och kameran, vill jag såklart också utvecklas, och jag ser detta som en möjlighet att göra det. Att hitta nya sätt att fota och öva. Bli frustrerad över att jag inte har någon fotoinspiration, hitta inspirationen och bli nöjd över resultatet, och samtidigt utvecklas.  





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0